WOMEN’S CRISIS AT AGE 25

„Mládí je třeba prožít. Nezáleží na věku, kdy se rozhodneme, že budeme mladí.“ Henri Duvernois

K následujícím slovům mne inspirovalo skvělé video o krizi “pětadvacátníků”, které mi poslal můj přítel a najdete ho ZDE. Řekla jsem si, že by bylo skvělé se nechat inspirovat a napsat taky o krizi “pětadvacítek”. Já totiž pětadvacet let mám a krizi mám téměř denně. Není to ale o žádných depkách nebo myšlenkách na sebevraždu, i když to někdy schytají i ti nejnevinnější (můj kocour, kolegyně v práci..) Je to o konci bezstarostnosti, ryzího mládí a neefektního přejídání!

Změny metabolismu

Neuvěřitelný problém. Pokud nosíte skoro patnáct let velikost 36, někdy i 34, naprosto vás zničí fakt, že se najednou nevlezete do svých oblíbených kalhot a začínáte si kupovat čím dál splívavější košile. Nejhorší je na tom to, že se vaše noční nálety na ledničku začínají projevovat na těch nejvíc nevhodných místech a většinou to má tak nenápadný průběh, že si toho ani nevšimnete. Cpete se sýrovými talíři, těstovinami a kdoví čím vším ještě a vypěstujete si na nich závislost. A pak přijde onen kritický den, kdy si bez zkoušení koupíte obvyklou velikost kalhot a doma zjistíte, že je natáhnete sotva ke kolenům. Nejde o žádný konec světa ani atomovou bombu, ale o fakt, se kterým se buď smíříte a přejídáte se dál nebo se sebou začnete něco dělat. Toť další krize..

Od pondělka začínám cvičit!

Ahahah. Miluji tuto větu a ještě více miluji suché konstatování druhé strany: Pokud se sebou chceš něco dělat, začni hned, a né až v pondělí. Tak tedy dobrá. Jdeme na to. Opucujeme kolo, nablýskáme kolečkové brusle, přemluvíme kamarádky na power plate a přihlásíme se na hatha jógu. Nakoupíme si značkové tenisky, potítka a stylové flašky na iontové nápoje, aniž bychom věděly, kdy a v jakém množství je pít. Vydržíme maximálně 2 nebo 3 lekce, protože se bezprostředně po jejich absolvování přihlásí válečná zranění z pubertálních let a opakujeme si v duchu heslo: Sportem ku trvalé invaliditě! Pokračujeme v krizích..

Ach, to je bolest!

Záda jak paragraf, opakující se migrény a začínající alergie, které mají záhadný původ. Taky se vám přihlásí osmičky a rovnou všechny čtyři najednou, protože i když máte bezproblémový chrup, po dvacítce se zkrátka zuby moudrosti hlásí. V hřebenu vám zůstávají chomáče jinak zdravě vypadajících vlasů a většinou utrácíte majlant za přípravky, které vám mají zaručit hřívu jako z reklamy. Když zjistíte, že nefungují, zkazí se vám na poličce v koupelně nebo je věnujete kamarádce, která je pošle zase dál. A jedna z “nejhorších” zdravotních komplikací – po nočním příchodu z flámu uklouznete na kočce, narazíte do neidentifikovatelného kusu nábytku a ráno se na vás usmívá obří fialovočernožlutomodrozelená modřina, která zmizí až za měsíc.. Pokračujeme..

Ztráta iluzí

Skončíte školu a myslíte si, že jste vyhrály jackpot, jak to bude úžasný život bez učení, otravných spolužáků, zkoušek a hnusné kávy z automatu. Strašný omyl. Začíná se rozbíhat maratón: Pohoda a párty s přáteli – docházejí peníze – hledání brigády – peníze z brigády nestačí – hledání práce – tyranizování ze strany nadřízených – probrečené večery – fáze zvykání si a úplně nakonec konstatování, že studentský život byl stejně nejlepší! Co se týče vztahů, po letech zkušeností poznáte budižkničemu ještě než na vás promluví, panákem vás na diskotéce taky nikdo neomráčí a i když moc dobře víte, že kvůli chlapům uroníte ještě spoustu slz, pořád se snažíte se z nich nezbláznit a být aspoň trošku optimistická.. A úplně poslední..

Zlom v sebedůvěře

Pokud si ve dvaceti nevezmete agresivního alkoholika, který vás zavírá v pokoji, je dost možné, že se to ve vás kolem pětadvacítky zlomí a řeknete si: A DOST! Už vám nikdo nebude vykládat, jak se mají žehlit ručníky (pokud to vůbec děláte),  jak šetřit peníze (i když prostě žádné nemáte) a jak se chovat na rodinné oslavě (i když byste nejraději použily neviditelný kabát Harryho Pottera, sedly si do rohu s flaškou vína a nevěřícně pozorovaly osoby, jenž jsou doopravdy! vašimi příbuznými).. Pronajmete si byt, najdete si nové (dospělejší) kamarády a budete chodit spát, až VÁM se bude chtít. A taky budete po bytě chodit nazí, zpívat si na balkóně a kytky zalívat každých 14 dní. Protože prostě proto!

Picture by weheartit.com

14 thoughts on “WOMEN’S CRISIS AT AGE 25

  1. je .. to je ten najlepší článok aký som kedy za posledných pár týždňov čítala … a úplne súhlasím … je to vážne nejak tak postupne … človeku to ale začne dochádzať až tak nejak fakt po 25ke … teda mne už bude 29 ale tento článok vystihuje vážne všetko …

  2. mne ťahá ešte len na 20tku a už sem tam uvažujem, či to bude nejaký míľnik, po ktorom by som sa mala začať správať rozumne, prestať spávať do obeda, flákať sa v noci po meste a zamilovávať sa do náhodných okoloidúcich :P

    • Něco Ti zůstane a budeš to dělat ještě víc a nikdo Ti to nevymluví a některé činnosti a vlastnosti nějak samovolně vyšumí. Každopádně celý ten proces je neuvěřitelně legrační!

  3. Jo tak už chápu, proč mi každý řikal, že se chovám na svůj věk jakože starší… protože mám už 5 let krizi pětadvacátnic :D až teď se z ní začínám dostávat. A nabírám iluze, které jsem ztratila PROTOŽE PROSTĚ PROTO, chci je mít :) Jinak moc pěkný článek, mě rozveselil takhle po ránu :)

  4. Když žárlím na nějakou slečnu, je to přesně v ty dny, kdy se necítím hezká. Jinak by mě žárlit ani nenapadlo… A co se sexu týče… to jsem se naučila, že i když se mi nechce, vlastně se mi chce, protože po něm mám vždy lepší náladu. Je to jako když odkládám nějakou práci, co ani nezabere moc času a když ji konečně udělám, mám hroznou radost Tak si řikám, že to už bolest hlavy fakt nepotřebuji mít, když je to pro vyšší dobro mé, jeho… i všech okolo, protože pak jsme oba takoví hodní a milí a zábavní :D
    “jestli mu vyhodíte jeho oblíbené sešmajdané tenisky do popelnice jenom proto, že si nemáte kam dát svůj padesátýšestý pár bot” tahle věta je třešnička na dortu tohoto článku a zájem o pokračování mám (třeba i s inspirací od přítele z jeho pohledu, ale tak nějak cítím, že ty jsi hodně empatická i co se mužů týče :))

Leave a Reply

